Reklama jest w obecnych czasach najbardziej popularną formą przedstawienia społeczności danej informacji, która jest połączona z komunikatem perswazyjnym. Ma ona na celu skłonienie do nabycia, bądź skorzystania z pewnych towarów lub usług, a także promowanie pewnych dóbr materialnych, celem zakupu lub popierania pewnych idei czy też spraw. Z reklamą mamy do czynienia praktycznie każdego dnia, na każdym kroku. Wyróżniamy kilka form reklamy. Może być jawna, ukryta, dołączona jako dodatek, bądź mieszana – zawierająca zarówno przekaz jawny oraz ukryty. Z reklamą, możemy się spotkać w prasie, telewizji, w internecie, na plakatach, czy billboardach. Reklama ma za zadanie przedstawić daną usługę, produkt czy firmę w jak najlepszym świetle, a także zachęcić konsumenta do skorzystania z oferty, którą oferuje reklamodawca. Częstym zabiegiem marketingowym jest tworzenie reklamy, promującej jakąś promocję. Człowiek, widząc obniżkę cen produktu, ukazaną w sposób ładny i okazały, jest bardziej podatny na skorzystanie z promocji, niż gdyby z tą reklamą się nie spotkał.