Rozwój współczesnej gospodarki spowodował, że poza klasą średnią wyklarowała się w naszym kraju klasa wyższa, tak zwana klasa elitarna. Gdy chodzi o marketing produktów skierowanych właśnie do nich oczekują oni zupełnie innego traktowania niż zwykli zjadacze chleba. W marketingu bezpośrednim towarów przeznaczonych na rynek luksusowy funkcję hostess pełnią fordanserki. Odpowiednio przeszkolone z wiedzy praktycznej i teoretycznej o produkcie miłe i piękne młode kobiety. Ich głównym zadaniem jest przekazanie wiedzy o produkcie, zachęcenie luksusowego klienta do przetestowania, a w przyszłości do zakupu produktu oferowanego. Praca jest z pewnością stresująca, ale także dająca ogromną satysfakcję. Fordanserki często pracują w ekskluzywnych, pasujących do środowiska strojach. Luksusowi klienci chcą być traktowani przy okazji pokazów, targów i prezentacji traktowani w sposób elitarny, dopasowany do ich klasy społecznej. Wiąże się to z odpowiednim traktowaniem przez fordanserki, w sposób miły i fachowy.